A riport alanya: Szakadáti Mátyás

A riport alanya: Szakadáti Mátyás - Hobo és még sorolhatnánk …
1. Mióta használsz egyéni fülmonitort?
Mátyás: 2012 őszén kezdtem el egyéni fülmonitort használni.
2. Mi vezetett arra a döntésre, hogy egyéni fülmonitort szeretnél?
Mátyás: Leginkább a zárt koncerttermekben tapasztalható rossz színpadi megszólalás, az óriási hangerő, miközben senki sem hall érthetően semmit. Erre lett megoldás a fülmonitor.
3. Milyen nehézségekkel és megoldandó technikai „problémákkal” találkoztál a monitorozás közben?
Mátyás: Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy minden koncerten saját digitális keverőasztallal dolgozunk, így túlzott nehézséget nem jelentett az átállás, épp ellenkezőleg, gyakorlatilag megszűnt a hangbeállás. Ha épp nem saját produkcióban veszek részt, akkor pedig szinte már mindenhol digitális keverő van, ami általában kommunikál egy IPad-el, így akár saját magamnak tudom keverni a monitoromat és ez nagyon nagy komfort érzetet ad!
4. Mennyi időt vett igénybe az egyéni monitor megszokása?
Mátyás: A fülmonitort megelőzően már sok éve használtam egyéni zajvédő eszközt (ER akusztik), így megszoktam, hogy van valami a fülemben, a fülmonitor azért egy picit más, de a jó illeszkedésnek köszönhetően nagyon hamar megszoktam.
5. Mi az a legfontosabb dolog, amit számodra az egyéni fülmonitor nyújt?
Mátyás: A kiváló hangminőség, az intenzív, dinamikus megszólalás és, hogy a koncert után nincs fülzúgás, fejfájás.
6. Hogyan hatott az egyéni fülmonitor használata a zenekar megszólalására, hangzására?
Mátyás: Mindenképpen sokkal halkabb lett a színpad és amint a zenekarból más is áttért fülmonitorra, ez csak fokozódott. A halkabb színpad miatt, pedig a front megszólalás is sokkal jobb lett, mert a monitorok kevésbé szólnak bele a PA-be.
7. Hogyan hatott a hallásodra és a fül terhelésére az egyéni fülmonitor?
Mátyás: Nagyon jó érzés a koncertek után, hogy nincs semmi féle fülzúgás és kevésbé is fáradok el emiatt, de azt hiszem, hogy ez hosszú távon mutatkozik meg igazán.
8. Melyik típusú Epic Generation (G2, G3, G4) fülmonitort használod?
Ha esetleg többfélét is használtál vagy használsz, miben érzed a különbséget közöttük?
Mátyás: Nekem egy régebbi Epic DD kétutas fülmonitorom van, ami nagyon kiegyenlítetten szól és elég sok a mély tartománya. Az új modelleket próbálva a dobosoknak leginkább a G2, illetve a G4-es típusokat tudnám ajánlani.
9. Hogyan ösztönöznéd, mit mondanál el egy zenésztársadnak, hogy egyéni fülmonitort használjon?
Mátyás: Erre elég nehéz bárkit is rábeszélni, mert mindenkinek magának kell megtapasztalni a különbségeket az univerzális és az egyéni monitorok között, de az a kényelem és izoláció, amit az egyéni fülmonitor ad, nem összevethető az univerzális illesztékekkel. Minden fül és hallójárat más és szerintem erre nem létezik univerzális megoldás, mert az mindig kompromisszummal jár. Mivel én a fülmonitor előtt már évekig használtam egyéni zajvédőt, így fel sem merült az univerzális monitor és a jót könnyű megszokni és megszeretni!
10. Milyen észrevételed van a termékkel kapcsolatban, hogyan lehetne még tovább tökéletesíteni a fülmonitort?
Mátyás: Ez egy folyamatosan fejlődő cég, amely sokat ad a felhasználók véleményeire, tapasztalataira és ez a párbeszéd nagyon fontos, hiszen itt valóban az "egyéni" szón van a hangsúly. Bizonyos embereket esetleg zavarhat elsőre a kemény ház, főleg az univerzális gumi, vagy szivacsos illesztékekhez képest, így nekik lehet, hogy egy puhább anyagból készült fülmonitor még nagyobb komfortot biztosítana.
11. Ajánlanád e zenésztársaidnak a Microsonic Epic Generation fülmonitorokat, akkor hogyan tennéd azt?
Pl.: Jó, jó, de a másik jobb, mert… vagy nagyon jó termék, kedvező áron, egyedi design-nal jó hangzással…. stb.
Mátyás: Természetesen minden zenésznek ajánlom, mert más szintre emeli a színpadi és stúdiós játékot egyaránt. Az intenzív, dinamikus megszólalás, a kiegyenlített hangkép és a kényelem a három legfontosabb tényező egy fülmonitornál és ez itt megvan!
12. Honnan hallottál a Microsonic Labor Kft. termékéről? Ki ajánlotta, egy felhasználó vagy valahonnan máshonnan hallott rólunk?
Mátyás: Egy audiológus ismerősöm ajánlotta a Microsonic-ot, amikor tanácsot kértem tőle zenei zajvédő eszközzel kapcsolatban.
13. Ismersz más termékeket is tőlünk vagy kimondottan a monitor kapcsán jutottál el hozzánk?
Mátyás: Már régebben csináltattam egy 15dB-s ER akusztik füldugót és később jött hozzá a fülmonitor, de például vadászó ismerősömnél láttam a Hunter-1 zajvédőt is.
14. Tudsz javasolni olyan terméket, amely még segítheti esetlegesen a Te és zenésztársaid munkáját úgy, hogy közben védi a hallását?
Mátyás: Az ER akusztik szerintem egy olyan eszköz, ami minden zenésznek szinte kötelező!!!
15. Nyilván a fülmonitor használatában maga a termék tudása fontos, de mint mindenben a külső megjelenés is számít. Mennyire vagy elégedett a design-nal, jó ötletnek tartod a kibővült szín választékot és az egyéni matricázás lehetősét, vagy nem fontos, lényeg, hogy a termék teljesítsen?
Mátyás: Korábban, amikor az én fülmonitorom készült még nem volt nagy szín választék, így én egy visszafogottabb, testszínűt választottam, de az új termékek elképesztően jól néznek ki. Biztos, hogy a következő már színes lesz. Ahogy egyre inkább elterjed a fülmonitor a zenészek közt, már nem egy rejtegetni való dolog, sokkal inkább egy ékszer.
16. Milyen ellátást kaptál a Microsonic-nál a monitor rendelésekor, elégedett voltál-e a kiszolgálással és általában az összes létező folyamattal, amíg a kezedbe vetted a monitort?
Mátyás: A megrendelésnél, az átvételnél, de az esetleges javításoknál is hihetetlen segítőkész volt mindenki. Ami nagyon fontos, hogy ha bármilyen probléma, vagy akár rongálódás történik, itt akár pár nap alatt meg tudom javíttatni a fülmonitoromat és így egy koncerten sem kell nélkülöznöm azt.
Köszönjük Mátyás!